Consulting – by pomagać a nie szkodzić

Hasło: consulting Poznań stało się ostatnimi czasy bardzo popularne. Z consultingu korzystają nie tylko przedsiębiorcy, ale także i inne podmioty, których celem jest podniesienie kwalifikacji personelu, czy też wdrożenie nowych, innowacyjnych rozwiązań. To spektrum działań z pogranicza psychologii, socjologii, a także wybranej dziedziny nauki, bądź gałęzi biznesu.

Konsultanci doradzają więc nie tylko przedsiębiorcom w tym, jak z sukcesem wdrożyć określone rozwiązania, ale także i poszerzają spektrum zainteresowań, uświadamiając osobom uczestniczącym w spotkaniach z nimi nierzadko ukryte prawdy i zasady funkcjonowania w określonym środowisku

Autor zdjęcia: wocintechchat.com

Konsultanci doradzają więc nie tylko przedsiębiorcom w tym, jak z sukcesem wdrożyć określone rozwiązania, ale także i poszerzają spektrum zainteresowań, uświadamiając osobom uczestniczącym w spotkaniach z nimi nierzadko ukryte prawdy i zasady funkcjonowania w określonym środowisku. To autorytety w swojej dziedzinie, ludzie, których chce się słuchać i z wiedzy których chce się korzystać.

Nie każdego warto słuchać

Trzeba zdać sobie jednak sprawę z tego, że jest też i druga strona medalu, a więc to, że skoro jest na jakąś usługę popyt, to pojawia się też i podaż. Biorąc pod uwagę fakt, że usługi związane z szeroko pojętym konsultingiem i doradztwem są usługami specjalistycznymi, pociągają one za sobą określone (najczęściej wysokie) koszty. W zależności od tego jaki ma być charakter takich spotkań, ile ich jest organizowanych, a także jaki jest ich cel – ceny wahają się od kilkuset złotych, aż po kilkanaście tysięcy. Ponieważ zapotrzebowanie jest duże, niczym grzyby po deszczu wyrastają specjaliści, chcący po prostu zarobić, niekoniecznie mając coś do przekazania.

Osobom niezorientowanym w temacie czasem ciężko jest oddzielić przysłowiowe ziarno od plew. Wszystko wychodzi więc dopiero w praniu. Najczęściej okazuje się, że domorosły doradca nie ma wiele do przekazania, a jego rady nie posiadają żadnej wartości dodanej. Są to więc pieniądze wyrzucone w błoto.

Z tego właśnie względu, współpracę należy podejmować tylko z takimi osobami, bądź też firmami doradczymi, które nie tylko posiadają już swój dorobek i są znane na rynku, ale przede wszystkim z tymi, które specjalizuję się w zagadnieniach, ba.